21 Mayıs 2012 Pazartesi

Uzun bir aradan sonra yeniden..

Merhaba, uzun bir aradan sonra yeniden merhaba.. 1 yil once olusturdugumuz blogumuz hala oldugu yerde sayiyor ve cevremdeki herkez neden yazmiyorsun diye beni elestirirken bugün yeniden yazmaya karar verdim. Çünkü paylasacak cok konumuz ve onümüzde gitmeyi planladigimiz uzun bir tatil var. Bu yaz icin tatil planimizi çoook öncesinde yaptik. Biletlerimizi alali belkide 5 ay olmustur. Vee bu yıl planimiz yine USA :) ve yine heyecan. Bu sefer Miamiye ucuyoruz. İlk 2 haftalik planimizi ve otellerimizi ayarladik bile. Tum ayrintilari sizlerle paylasacagim. Belkigitmek isteyenler icinde bir rehber olur. Tatil baslangiç tarihimiz 30.06.2012 ve 26 gun boyunca deniz, günes, beyaz kumsallar, alisveris ve huzur bizi bekliyor. 26 gun once cok uzunmus gibi geliyor kulaga ama oraya gidince 1 gun sanki 3 saatte geçip bitiveriyor. Zaman anlamsizlaşiyor muhtesem kumsallarin karşısinda. O yuzden eger tatil icin Amerika'ya gitmeyi planliyorsaniz en azindan 15 gününüzü ayirmalisiniz. Tabii bide o kadar saat uçacaksıniz Jet Lag olacaksiniz serseme döneceksiniz 2 günlüğüne değecek iş değil. Tahminimce, galiba, sanırsam :) 13 saatlik bir yolculugumuz var. Tabii bide ekonomik olsun diye aktarmali uçuyorsaniz ( bizim gibi) bu sure dahada uzuyor. O yuzden uzun bir tatil planlamak en mantıklısı. Biz giderken Roma aktarmali ucuyoruz Allitallia ile. Ama aktarma suremiz kisa en azindan havaalaninda beklemeyeceğiz. Dönüşüz ise Delta air ile 26.07.2012 New York aktarmali. Dönüş daha rahat olacak ama dönüyor olmanın ve tatilin bitiyor olması hüznü ile ne kadar cekilir bilemiyorum. Neyse biletlerle ilgili durum bu. Araba kiralama işi tabii ki Bambam'ın. 2 tane farkli yerden( garantici:) ) araba icin rezervasyon yaptirdi artik ayrintilarini ondan alıcaz..Hotel icinde kalacağimiz 2 otelinde planini yaptik. İlk gün yol yorgunluğu ve Jet Lag nedeniyle Miamide bi otelde kalacağiz. Ayrintilarini yeniden yazarim. Otel fiyatlarina gelince 40 ila 300 dolara kadar mevcut. Tabii bu fiyat araligi tatilden ne beediğinize görede değişir. Bizim gibi yiyip icip gezeyim egleneyim ne kadar param varsa onuda alisverise vereyim kafasinda iseniz 60 dolara guzel okyanus manzarasini ucundan yakalayan ve ailelerin kalabileceği nezihlikte oteller bulabilirsiniz. Bence bu fiyatlarda oldukça iyi. Eee Miamiye gidiyoruz ama değil mi? Sonuçta Türkiye'de bu tatil kültürü ve otelcilik anlayışı nedeniyle ülkemizdeki fiyatlar malum üstünede pek söz söylemeye gerek yok. Evet Miamide 1 gün kaldıktan sonra rotamiz Orlando ve buda demek oluyor ki Universial studiolari ile outletler:) 04 Temmuz indirimlerini kacirmak istemiyorsaniz bir kaç gün öncesinden Orlando' da olmakta fayda var. 7 günümüzü Orlando ya ayirdik. 4 gün Universial da eglence 2 gün çılgınlar gibi alışveriş. Şu an yazarken bile heyecanlandim. Universial biletinide aldık. 4 gün 2 park dahil kendi ana sitesiİnden aldik. Daha ucuza farkli sitelerdede var ama ne kadar güvenilir tartisilir. Bizde riske atmak istemedik. Bu yüzden ana sitesinden aldik tabii bide daha öncesindede bu sekilde almistik ve bir sorun yaşamamıştık. Bu seferde sorun olacağını hiç sanmıyorum. İşte toplamda 8-9 günümüz doldu bile..Sonrasinda Daytona Beach planimiz var ama henuz otelini rezerve etmedik. Sevgilim timsah turlarına katılalim diyor ama henüz netlestirmedik. Sanirim timsah fikrinden pek hoşlanmıyorum ama yinede yapmak istiyorum:) Bakalim henüz kesin değil. Önerisi olan varsa tatil icin daha önce gidipte deneyimlerini aktarmak isteyen olursa tavsiyelerinizide bekliyoruz.. Daha sık görüseceğiz.. Görüsmek üzere..